söndag 25 april 2010


Ny vecka imorgon, tillbaks på jobb imorgon nu med Toscanaminnen. Känns toppen. Italien i april var HELT magiskt fantastiskt kan inte riktigt beskrivas måste upplevas. Precis lagom varmt och dessutom sån tur att solen sken så att Thyra lyckades hitta en och annan fräknar på mina kinder när jag kom hem. Men så blev ju resan betydligt längre än tänkt. Missade en återträff med fotbollslaget men Florens var rätt nice att få uppleva som bonus :) även om man känner stor tacksamhet till er där hemma som fick ta hand om praktiska saker medan jag drack espresso .
Jag citerar en reseskildring jag läst
" Jag avundas de som har kvar sitt första möte med Toscana"
det var sannerligen så.
Blev rätt tagen av områdets mysighet :) Cypressträd i böljande landskap, gulputsade gränder, smakfull mat och otroligt imponerande byggnadsverk och konst har upplevts.
Nämen nu låter det som en högtravande bussreseskildring så jodå det blev öl och fotboll och shopping också :) ..men ja argumentera aldrig på en italienare anställd av tågbolagen. De var av en egen art allesamans. Huhanemej för deras uppsyn ..
PUSS OCH KRAM
Janeth
Tack för att ni så gärna tar er tid att kika in här på bloggen, och för fantastiska roliga inlägg att läsa - *ler*.

1 kommentar:

  1. Visst är Florens underbart. Vi var där när jag väntade Matilda och gissa om jag vill tillbaka!!! Vill se mer av Toscana med. Så härligt landskap.

    Kram

    SvaraRadera