söndag 16 maj 2010

Lammsafari på Öströö Fårfarm i Halland


Köptes ciderflaskan bara för den fina etiketten skull ! Jag och Thyra var i paradiset, utomhusutflykt med får och hantverk och vänner !

Hälsade på Kasper Sandberg med familj i Halland

Ser ni, imponerad av maskinparken också ! Vi åkte med bravur i vagnar efter röd Massey Fergusson!
Lammsafarin tog ca halvtimme och då fick vi se delar av gårdens 600 tackor med lamm.
I bortre delen av flocken ser ni vallhunden Holger som visade upp ett fantastiskt driv på fårflocken.. har liiiiite av öva där på Dogge där hemma.


Får stallet inomhus med balkong, där man kunde stå uppe och kolla in få med nyfödda lamm. Jag är så imponerad av stallet och driften coh skötseln av denna gård så ni anar inte.
Vi åkte i vagnar efter traktor och fick även åka in i deras besättning av skotska Highland Cattle kor och kalvar. Thyra imponerad på mig attsäga att det finns kalvar sen finns det tjurkalvar också. Just det.. så är det ju. nog.. hennes morfar har nog
sagt detta..
Hopp och studs! Fart i Thyra!
Fika invid en åsna ;) . MYS!

Lammbar

på gården fanns också eget charkuteri och hantverksbod. Sa jag att jag var imponerad av detta ställe och människor med driv som driver ett sånt ställe :) , den nya tidens lantbruk !! Så vänner och bloggläsare, ta er en tid för ett besök!

1 kommentar:

  1. Absolut något vi måste besöka. Ser ju underbart ut. Kram

    SvaraRadera