lördag 7 november 2009

Skanneloppet i Åstorp







Anna och jag och mina goa kollegor fick en härlig klassisk löptävlingskänsla idag på Skanneloppet. Höstlöv, branta stigningar, svett, funktionärer, vätskekontroll och ett hejjävlaranamma bland människor i både löpartights och shorts från 4 år till säkerligen över de 70 åren !





Lite tuffare terräng med stigning uppför de först 4km sen flackt och avlutas med brant backe nerför mot målet vid Tingvalla. Hade testat springa rundan innan men upptäckte det var motsatt håll.. puh inte samma grej liksom :) . Mycket nöjd kunde hålla mig frisk, känna mig stark och mitt resultat på 38.12 på 7,2 km känns bra och rimligt.


Men det som imponerade mest på mig var dessa veteraner män som kvinnor Sega stålmänniskor som passerat de 60 och de 70 och liksom sprang runt som små barn i backarna och ja just det Viola Svensson (tror jag hon hette) som vann i Kvinnor 60 var helt outstanding. Trodde inte det var möjligt. Hon sprang på 32 nåt....jajaja, inte så konstigt ju, hon har ju tränat en sisådär 30 år mer än mig..:)! Men ja jag kan ha hört fel när de sa resultatet. ;)
http://www.skanne.sverige.net/skanneloppet/Resultatlista%20slutgiltig.pdf










7 kommentarer:

  1. Wow. Ni imponerar på en antiidrottare som mig. Kram vännen.

    SvaraRadera
  2. Ni är duktiga. Jag är imponerad att ni orkar. Kram till er

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig lörd, riktigt roligt!!! Det får vi göra om.
    Ska investera i ett par riktiga löpareskor i veckan. När är det dags för nästa träningspass:) ? Många kramar från Anna

    SvaraRadera
  4. HEJ alla underbara tjejer !!! TAck för pepp och härliga kommentarer. Ska tänka på dom i nästa uppförsbacke ..pui:)

    Anna, ja klart vi måste hålla igång. Nya dojjor - det är du värd ! Blir ännu vassare då :) KRAMAR JANETH

    SvaraRadera
  5. Hola, vilket kul lopp, vilken variation på löpare, vilket team vi var som sprang, vilket ställe att springa på och vilket skönt löparväder vi hade! Suverän lördag förmiddag!

    Vilket, vilket, vilket konstigt inlägg!

    Jogga lugnt!

    SvaraRadera