måndag 15 februari 2010

Himmel och hosta


Min mormor somnade bort i natt
YYYYYY
Bilden är från 29 dec.
När jag berättade detta för Thyra utbrast hon :
" Då får din mormor träffa min pappa nu i himlen "
Thyra kan ofta se så imponerande sakligt på alla saker som är stora och svåra att greppa.
Dessutom säger hon en sån sak när hon sitter här i soffan med hög feber och hosta . Stackars lilla kloka tösen blivit sjuk efter festligheter och roligheter. Just nu kallar Thyra på mig och säger Kom och vila dig mamma med mig i soffan. Hon är klok lilla tösen!
Det är från min mormor som Thyra fått sitt mellannamn Leontine. Känns väldigt vackert att Thyra bär det som ett minne av henne. Dessutom hette min mormor Gulli. ...sött, glatt namn precis som hon var - min mormor
KRAM

9 kommentarer:

  1. Jag beklagar gumman. Du vet att det är bara att ringa om jag kan göra nåt för dig. Mina tankar går till dig och jag kramar dig mentalt. Som sagt, bara ring om det är något jag kan göra. Hälsa din mamma från mig, och hälsa loppan att hon ska krya på sig.

    Kramar från mig i massor

    SvaraRadera
  2. Hej! Ja, hon är en klok liten tös. Tänker på er. Kramar från faster Anneli

    SvaraRadera
  3. tusen kramar! tänker på er!
    Emma, Henrik och Filip

    SvaraRadera
  4. Massor av kramar till dig och din underbara lilla tjej. Jag känner verkligen med er. KRAM

    SvaraRadera
  5. Vilket fint kort att titta på och minnas lyckliga stunder tillsammans. Underbar kommentar av Thyra som gjorde att tårarna kom direkt. Stor kram

    SvaraRadera
  6. Hej min vän!

    jag tänker på dig/er. Jag finns här om jag kan göra något för dig. Många kramar Nettan

    SvaraRadera
  7. Tänker på er! Kramar i massor

    SvaraRadera
  8. Jag tänker på dig/er. Var rädda om er! Massor av kramar

    SvaraRadera
  9. Vilka ögon kan vara torra vid sådana gulliga ord.Kram från din mammmas trogna vän Camilla

    SvaraRadera