måndag 9 januari 2012


Ursäkta bloggtorkan här, behövde nåt nytt så jag fick trixa till en ny bakgrund för att bli inspirerad !!

Varit ledig från plugg i tre veckor.
Druckit Gluhwein i Lubeck så jag tappade bort min plånbok, kollat Kalle Anka och hans vänner med en riktigt fin Julkänsla, firat nyår med goa dalslänningar och massa höns, dammat och haft det lite tråkigt , aningen seg städning av lådor och garderob, känt en nyfödd kalvs sträva tunga i min hand, handlat Cornflakes på Willys i Halmstad med en sjungande Thyra i kundvagnen, spelat julklappsspel i Munka Ljungby. Och många fler fina ögonblick med Nära och Kära.
Riktigt bra med avbrott i vardagen , men vilken tur man har en vardag att komma tillbaka till. Strävar hårt med det att finna en vardag som jag verkligen gillar som ger mig glädje, struktur, tid för reflektion och därigenom kraft för upptåg mellan varven. Och inte bara känna att man ständigt strävar strävar strävar för att hinna allt.

Vill verkligen fortfarande önska en vardag där alla nära får vara friska och har det bra. Vill tro att de fina närvarande ögonblick kommer om man har en vardag som man hämtar kraft ur och trivs med.

Lilla Loppan T och jag har varit rejält krassliga här senaste dagarna, lite tunga dagar men då blir man verkligen varse att viktigast är att hålla sig i skick och bra trim. Det gäller ta hand om sig så länge man har sig :) .
Önskar Er alla därute En riktigt fin MÅNDAG, i vardagen i januari , och ett hjärtligt GOTT NYTT ÅR 2012.

5 kommentarer:

  1. Desamma önskar vi er!!!
    Fint du stylat om din blogg!
    Kram kram och skönt ni e på bättringsvägen!
    Vi ses!

    SvaraRadera
  2. Hej vänner! Fin blogg och klok text. Tack för det fina kortet som jag fick idag, söta och duktiga lilla thyra. Fint ritat o wow vad stort att thyra nu kan skriva. Ta hand om er, kramar i massor från sofi

    SvaraRadera
  3. Vad fint du skrivit om julen, så tänkvärt liksom... Att shopping på Willys kan betyda lika mycket kärlek som Kalle Anka-tittande på julafton... Gäller att ta vara på alla goa stunder tillsammans med de man tycker om!
    Hoppas vi kan ses snart!
    STOR KRAM

    SvaraRadera
  4. Tack mina underbart goa vänner, stora hjärtkramar för era inlägg :)

    SvaraRadera
  5. Vad underbart du skriver! VD på mitt jobb skrev i ett julbrev "det är inte hur man har det utan hur man tar det" och du njuter väl verkligen av vardagen som kommer ihåg en sjungande Thyra i kundvagnen. Ha det gott och lycka till med pluggandet denna terminen. //Erika

    SvaraRadera