onsdag 7 oktober 2009

Kulturmöte på lunchen

Jag behövde fixa massa med lunchärenden idag, snabbt och smidigt . Inne på Systembolaget minsann och där säger Danyelle, min trevliga jobbkollega, med vissa traditionella muslimska inslag i sitt leverne, tittande omkring med stora bruna ögon på alla flaskor, detta är allra första gången jag är på Systembolaget....;) Hoppsan!



Hungriga! Dags för nåt äta, jag vet ett ställe! säger söta fröken D . Följ med. Och jag smaskar snart min underbart goda lunch köpt på ett stammishak utmed Rådmansgatan och säger : Detta är allra första gången jag äter Falafel... ;) ...Hoppsan jag medger detta nu alltså...


******************


Tillägg 1 Jepp, och ja minsann rätt tokigt detta..Systembolagsexpediten frågade mig högt och tydligt . Kan jag få be om ditt leg ? okej .. sure sure..:) När hon såg det sa hon: Nämen, OJ , hoppsan, ursäkta ....eller ja den får jag bjuda på...


Tillägg 2: Mamma A, du mest gjort köttbullar och kalops sånt till mig som liten ju så för din info så är Falafel= Kikärtsbollar á la Mellanöstern.Vegetariskt och serveras ofta i pitabröd med sallad.


Sååå gott!!!


Kebab och langos visst, men varför har jag aldrig testat Falafel innan ? Så blir det om man bara går omkring i gummistövlar HELA tiden i den skånska myllan ;) Ta väl trippa till Malmöö nån dag som anses vara Sveriges Falafel ställe nr 1 ...:)


Låta Thyra smaka också, jag gjorde ju traditionella köttbullar igår till henne.Tyckte jag var sååå experimentiell när jag hade keso i dom. Men nej nej, långt till att tänka tanken använda kikärtor var det ju....
**************************


LEV VÄL! - och glöm inte att förundras och glädjas över nya små saker i din dag ...

3 kommentarer:

  1. Jag tror inte jag har smakat falafel heller. Väljer ofta den säkra kebaben. Jag är inte så förtjust i kikärter, men som falafel är det kanske bättre. Har tänkt smaka så många gånger, men det blir liksom inte av...
    Kram från en som har många falafel-ställen nära både i Lund och Malmö.

    SvaraRadera
  2. Jadå kan tänka mig åkt till Lund också .. käka Falafel eller nåt :)

    SvaraRadera