onsdag 3 mars 2010

Fler som är sugna på ha picknick ?


6 löpare bildar en grupp och får en picknickkorg efteråt som belöning.
• Tisdag 4 maj kl 19 : Halmstad. 5 km.
Start och mål är på samma plats. Det stora ängsområdet strax öster om luftvärnsregementet Lv6 uppe på Galgberget i Halmstad. Området kallas Gipen och är en del av övningsområdet som tillhör Lv6 och ligger uppe på Galgberget alldeles N om staden.
Officiell låt för Vårruset:
Går omkring i solen visslar på en slinga
Snart ska jag o många tusen tjejer springa
Över stora skuggan gröna sköna fält
Ja våren e´ här
Det är ingen riktig tävling tjej mot tjej
Nej det ska bara vara en rolig grej
Motionera o ha kul en härlig dag
Utan besvär
Kom hopp, kom liv, kom smekande vindar
O susande lindar
tanken blir positiv
Kom lust kom ljus kom soldränkta dagar
O blomstrande hagar
KOM VÅRENS RUS
Alla killar står och hejar på
bredvid mostrar, systrar, fruar
i en lång strid ström av tjejer
genom lilljansskogens valv av lindar o ek
vårens rus
det sprider sig från öst till väst
från norr till söder blir det löparfest
stafettpinnen går från stad till nästa stad
de’ går som en lek
KRAMAR JANETH

5 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Jag vill gärna var med och jag har en klasskompis som också vill. Får vi det? Då borde vi väl vara 6 stycken snart? Vad roligt! Hur är det med dig annars? *kram*

    SvaraRadera
  2. Då är vi 3 st !! Härligt Lilla Fröken Olofsson! Hur många vi vill, men gärna minst 6st så vi får lite gratis picknick :).

    jodå Maria, annars är det bra , har massa vårkänslor och läääängtar vår! Går runt och letar letar letar vårtecken ,
    Detta är mina typiska-indikationer på att det är vår! Köpt vårlökar i kruka och njuter av en snödroppe som inte ens lagit ut, kollar miniväxthus, får för mig att jag behöver rensa och slänga saker, ser massa damm på köksolvet av det låga ljusa solen som plötsligt skiner in, vill plantera om pelargonier,vill springa, försöker hålla reda på att gratulera alla vänner bekanta som är vårfödda, hittat fram en alldeles för tunn ljus tröja idag för tusan det var -5 imorse och jag fick skrapa rutor...Hoppas allt väl i Lund och med er alla andra också :)

    KRAM med hopp och önskan om en skön vår!

    SvaraRadera
  3. Hej vannen, jag vill oxa vara med. Ser fram emot att komma igang och trana och da kan det behovas en morot att sikta mot.
    Varen ar lika med spring i benen!!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  4. Ja...och jag har tydligen anmält mitt intresse...fniss

    kram Anette L

    SvaraRadera
  5. Ja just det du är redan med i mitt huvud ;) fniss fniss. Tänkte skriver du inte så påminner jag dig ;) Kram

    SvaraRadera