tisdag 16 mars 2010

Klappa en lammunge är väldigt fint

I eftermiddags föddes ytterligare ett lamm- fick bli namnet Kristoffer. Och jisses vilken vad rejäl krabat detta var! Han var större än vad vårt andra mer än 1 vecka gamla lamm Ernst
är! Otroligt mysigt vara inne hos dom och höra hur Thyra funderar , ikväll ville hon aldrig lämna boxen
Följande är lite fundersamma uttalande från Thyra.Måste skrivas ner nu direkt för att minnas
"-Nu har vi vars ett lamm mamma !"
"Alla har bröst också fåren" -
"Så gullig du är"
" Den luktar faktiskt lite illa"
" Den tycker om mig "
"Den andra är blyg men denna är inte blyg" Blev helt förvånad hon kunde ordet blyg...
" Du ska snart få komma hem till oss"
"Jag vill klappa den men inte hålla den mamma!"
"Jag har inte gett den nån puss!"
:) - hihihi! Önskar jag haft videokameran med så jag kunde spelat in det!
Jag sa lammet får ju mat från sin mamma när hon såg den dia... Då svarar Thyra -Är det kräckebröd? (obs just så uttalar hon det med r istället för n)
Då fick jag bestämma mig för att inte skratta för då skulle hon ju blivit ledsen liksom. Inte så lätt veta vad det är den äter ju :) och ett av Thyras favoritmat är just knäckebröd. hihi! Nej det är Mjölk den får. Då svara hon: "Jag dricker också mjölk och ler med hela huvudet :) "
kom mitt lilla lamm!


Det kommer mer lamm här på bloggen snart jag lovar :) ! Hope U like it!
Barnprogrammet Fåret Shaun är kul men detta är "pau riktigt ju :) " *LYCKA*

2 kommentarer:

  1. ååå sååå söta dom är, måste komma och titta när vi kommer hem!! :)
    Hoppas allt e bra!
    Kramar från osspå andra sidan klotet!
    Emma, Henrik och Filip

    SvaraRadera
  2. Vilket underbart sött och roligt inlägg. Vilka upplevelser ni får vara med om. Skulle vilja bo lite närmre ibland så vi kunde komma på besök. Längtar efter att träffas. Nu får vi hoppas att våren är här och att alla sjukdomar försvinner. Kram

    SvaraRadera