lördag 9 augusti 2008

Wideröra Cafe´och Växter





Hela sommaren har jag längtat efter att cykla till Wideröra för ett besök på nyöppnade Cafe´och Växter där. Idag hade läget infallit sig men det fick bli bil istället och kanske tur det för jag skulle kunna handlat mycket där... Idag blev det sorters mindre buskar "Japansk dvärgpil (Salix Integria) och Vinterbär (Skimmia Japonica). Om ni undrar varför jag skriver på latin så var det det enda där stod på dem så nu väl hemma har jag fått kolla upp vad jag verkligen köpte ; ) Nu ska jag bara hitta rätt placeringställe till dem.... Verkar vara lite känsliga men väldigt fina även på vintern och det kan man ju behöva i trädgården.

Vi träffade min söta barndomskompis Kristina och hennes pågar Frans och Kasper som flytt Skåne och nu bor i Grimeton , ligger i Halland men låter som ett ställe ut Tolkiens "Sagan om Ringen" .
Thyra var tokigt uppspelt av att springa lös och bli jagad av Kasper

Vi fikade på himmabakade kakor i den fantastiskt pampiga gårdsmiljön och hade en väldigt mysig och behaglig eftermiddag med mycket ny energi .
Tidig romantik?
Thyra kollar även nyfiket in Lille Frans i vagnen.

1 kommentar:

  1. Ser så härligt och mysigt ut. Kanske ett utflyktsmål att planera in nu i höst under våra lediga dagar. :)

    SvaraRadera