tisdag 14 april 2009

Allt började med en kladdkaka...

En av mina kära jobbkollegor fyllde 25 år idag och till kaffet blev där så mycket kladdkaka att jag erbjöds få en bit med mig.. Thyra skulle hämtas av Mormor och Morfar idag så jag fick en liten ide´.....

Varför inte överraska Malin på kladdkaka ? Min jobbkollegor blev lite avundsjuka när jag gled iväg tidigt från jobb men senare än vanligt för att hämta upp Malin direkt från jobb. Nu skulle det ätas kladdkaka med grädde !

Malin nappade och det blev sådär mysigt som impulsiva påhitt kan bli liksom.... vårlyckostund med underbar vän i Rååns vackra dalgång intill Wallåkra Stenkärlsfabrik.


Efter tjejsnack bland vitsippor och nästan uppäten kladdkaka väntade sen Thyra på mamma och Malin som följde med hem på kvällsmat. Efter lammkoll blev det sen helt vanlig kväll hos oss där Malin läste saga, dammsög (!) och ja fick sudda bort när Thyra hade ritat med svart krita på tapeten.....Oops ... Den riktiga mamman grejade hon med lite och hade en go kväll :)



1 kommentar: